آموزشی, خبری

همه چیز در مورد بوتاکس مو،مزایا و معایب

مزایا و معایب بوتاکس مو چیست

در سال‌های اخیر یک روش محبوب به نام بوتاکس مو، در بین سالن‌های زیبایی برای ایجاد مو‌هایی براق و ابریشمی رایج شده است. ممکن است با شنیدن نام بوتاکس به یاد حذف چین و چروک‌های صورت خود با تزریق این ماده افتاده باشید؛ اما نگران نباشید این راهکار برای مو‌ها شامل تزریق با سوزن نمی‌شود. در واقع مو‌های سر با افزایش سن، انعطاف‌پذیری و پرپشتی خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. به همین دلیل از محصولاتی مانند بوتاکس برای درخشندگی و پُر شدن مو‌ها استفاده می‌کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش پرطرف‌دار، تا انتهای متن همراه ما باشید تا بدانید؛ بوتاکس مو چیست؟ برای چه کسانی مناسب بوده و هزینه آن چقدر است؟

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو، روشی غیرشیمیایی است که در آن از سم بوتولینوم (Botulinum toxin)، استفاده نمی‌شود. در واقع بیشتر یک درمان حالت‌دهنده برای احیا و ترمیم مو‌های خشک و آسیب دیده است که مو‌ها را حجیم و صاف می‌کند.
مواد بوتاکس مو حاوی پروتئین، روغن خاویار، پپتید BONT-L، ویتامین‌های B5 و E، کلاژن و سایر مواد ضروری برای مو است. در این روش، هیچ تزریقی به پوست سر، انجام نشده و مواد گفته شده برای مدت زمان مشخصی بر روی مو‌ها قرار گرفته و سپس شسته می‌شوند. در نهایت هر تار مو از مواد پر شده و باعث تقویت، نرمی و خوش‌حالتی آن می‌شود.
روش انجام بوتاکس مو چگونه است؟
اکنون که با موضوع “بوتاکس مو چیست” آشنا شدید، اجازه دهید در ادامه با نحوه عملکرد این روش درمانی شما را آشنا کنیم. به طور کلی بوتاکس کردن مو به‌عنوان یک درمان حالت‌دهنده عمیق برای مو‌ها در نظر گرفته می‌شود که با تغذیه ریشه مو باعث حجیم‌تر به نظر رسیدن تار‌های مو خواهد شد.
در ابتدا آرایشگر با یک شامپو ملایم، مو‌های شما را شسته تا چربی آن از بین برود؛ سپس آن‌ها را خشک کرده و با شانه به چند بخش، تقسیم‌بندی می‌کند. در مرحله بعد مواد بوتاکس مو را به مدت 40 تا 60 دقیقه روی هر بخش قرار داده و آن را ماساژ می‌دهد تا به عمق آن نفوذ کند. پس از گذشت این مدت، مو‌ها را کامل شستشو داده تا تمام مواد آن تمیز شود. در پایان نیز با استفاده از سشوار به‌صورت عمودی مو‌ها را خشک کرده تا حالت آن تغییر نکند. البته برای ماندگاری بیشتر و ایجاد حالت ابریشمی و براق می‌توانید از یک اتوی سرامیکی نیز کمک بگیرید.

مزایا و معایب بوتاکس مو چیست

بعد از انجام بوتاکس موها چه کار‌هایی انجام دهیم؟

روش بوتاکس در واقع می‌تواند با تغییر بافت مو‌های شما، آن‌ها را صاف و ابریشمی کند. اما دقت داشته باشید که بعد از انجام این درمان، مو‌هایتان را تا دو روز نشویید. پس از آن نیز برای شستشو از شامپوی بدون سولفات و ماسک موی ملایم استفاده کنید. بهتر است بعد از حمام، سشوار را در حالت عمودی و به روش صحیح به کار ببرید.

چه کسانی می‌توانند از روش بوتاکس مو استفاده کنند؟

این روش درمانی مو‌ها را می‌توان روی همه انواع مو انجام داد و برای کسانی که می‌خواهند درخشندگی بیشتر و وز شدن کمتری داشته باشند، بسیار مناسب است. بوتاکس کردن مو به بازسازی و احیای عمقی مو‌ها کمک کرده و برخلاف روش کراتینه، برای خانم‌های باردار بی‌خطر است. در واقع درمان بوتاکس غیرشیمیایی بوده و بخار سمی تولید نکرده؛ همچنین به ویژه برای مو‌های آسیب دیده عالی است.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به‌صورت مداوم از اتو و سشوار استفاده کرده و مو‌های خود را رنگ و دکلره می‌کنید؛ بوتاکس به شما پیشنهاد می‌شود. چرا که مو‌های این افراد در بسیاری مواقع دارای وز غیرقابل کنترل، مو خوره و خشکی بیش از حد است.

ماندگاری بوتاکس مو تا چه مدت است؟

به طور کلی ماندگاری روش بوتاکس موها بین 2 تا 4 ماه خواهد بود. البته این موضوع به تعداد دفعات شستن مو‌هایتان و کیفیت مواد بوتاکس مو بستگی دارد. برای کمک به ماندگاری بیشتر بهتر است مو‌های خود را با شامپو‌های ملایم و بدون سولفات بشویید. همچنین توصیه می‌شود برای حفظ رطوبت و نرمی مو از محصولات مراقبتی مانند ماسک مو و نرم‌کننده حداقل یک‌بار در هفته استفاده کنید.

هزینه بوتاکس مو چقدر است؟

قیمت بوتاکس موها به عوامل مختلفی مانند حجم و پرپشتی مو‌ها، میزان بلندی آن، مهارت آرایشگر، موقعیت جغرافیایی سالن زیبایی و در نهایت برند شرکت تولید‌کننده محصولات بوتاکس برای مو بستگی دارد. البته این روش درمانی احیا و صافی مو‌ها، می‌تواند تا حدودی ارزان‌تر از درمان کراتینه نیز باشد.

از طرفی این نکته را در نظر داشته باشید که در زمان خرید مواد بوتاکس مو، از بهترین برند‌های موجود در بازار استفاده کنید تا مطمئن شوید، در نهایت به نتیجه مورد نظر خود می‌رسید.

مزایا و معایب بوتاکس مو چیست

مزایا و معایب بوتاکس مو چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم؛ مواد بوتاکس برای مو، غیرشیمیایی بوده و هیچ‌گونه فرمالدئید داخل آن نیست؛ بنابراین برخلاف کراتین، برای مو‌های شخص و آرایشگر خطرات و عوارض بسیار کمتری دارد. البته مانند هر روش دیگری، احتمال واکنش آلرژیک یا تحریک پوست در آن وجود دارد.

بسیاری از کارشناسان پوست و مو، برای جلوگیری از نازک شدن موها، پیشنهاد می‌کنند در طول سال، بیش از سه بار از این روش استفاده نشود. در حالت کلی می‌توان گفت یکی از روش‌های ایمن برای ایجاد درخشندگی و ترمیم مو‌های آسیب دیده یا وز شده، بوتاکس کردن مو است.

سخن آخر

همان‌طور که در متن بالا خواندید؛ بوتاکس، یک راه‌حل عالی برای داشتن مو‌هایی درخشان‌تر و پُرتر است. در واقع این روش، به‌عنوان یک حالت‌دهنده عمیق نیمه دائمی عمل کرده و برای مدت زمان مشخصی مو‌ها را صاف و ابریشمی می‌کند. اگر از مو‌های وز و فرفری خود خسته شده‌اید؛ بوتاکس کردن مو‌هایتان، راهکاری ایده‌آل برای داشتن مو‌هایی لخت خواهد بود. پس از این کار، به‌راحتی می‌توانید موی خود را شانه کرده و حالت دهید.

اما پیشنهاد می‌شود؛ برای سلامت مو‌های خود بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به کار برده و توسط افراد متخصص و حرفه‌ای این کار را انجام دهید. برای خرید بوتاکس مو نیز می‌توانید به سایت لیلاک گالری، عرضه‌کننده معتبر‌ترین برند‌های لوازم و مواد آرایشگاهی مراجعه کنید. تجربه شما از بوتاکس مو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *