انواع رنگ مو

رنگ موی آوایی
رنگ موی ترام
رنگ موی دوپیر
رنگ موی دوماسی
رنگ موی کریتیو
رنگ مو فانتزی BAD GIRL
رنگ مو فیدل
رنگ مو پیگمنت میلک شیک
شامپو رنگ مو تونیکا
رنگ مو پیگمنت تمپتینگ
رنگ مو فانتزی کریزی کالر

7 کار برای مراقبت از انواع رنگ مو!

7 کار برای مراقبت از از انواع رنگ مو!همیشه به ما می­گفتند که رنگ کردن به موهای طبیعی شما آسیب می­رساند، اما به نظر می­رسد که این مشکل حل شده است! با پیشرفت تکنولوژی و فرمولاسیون جدید، مواد تشکیل دهنده رنگ مو به طور قابل توجهی بهبود یافته است. حتی رنگ کردن موهای شما می‌تواند مزایایی داشته باشد! مثلا اینکه موها با رنگ‌های تازه پرتر به نظر می­رسند!  اگر موهای شما فاقد حجم و درخشش است- خرید رنگ مو جدید می‌تواند تارهای ضعیف شما را کاملاً بهبود ببخشد! حالا اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید؛ با این 7 کار مثل روز اول مویتان را زیبا نگه دارید!

شما ساعت‌ها (و چندصد هزارتومان) را در سالن صرف می‌کنید تا به رویای خود دست پیدا کنید اما در بیشتر اوقات، این رویا در عرض چند هفته کم رنگ می‌شود. در حالی که ممکن است فکر کنید تنها راه‌حل، مراجعه مکرر به رنگ‌کننده‌تان است، اما چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا رنگ موهایتان برای مدت بسیار طولانی‌تری شاداب و سرزنده بماند ( تمامی‌این کارها برای انواع رنگ مو مناسب است).

موهای خود را کمتر بشویید

هرچه بیشتر موهای رنگ شده خود را بشویید، رنگ شما سریعتر محو می‌شود- واقعاً به همین سادگی است. بنابراین بهترین راه برای مراقبت از رنگ این است که فقط دو یا سه بار در هفته موهایتان را بشویید.

فیلتر دوش خود را عوض کنید

اگر هرگز به آبی که از سر دوش شما خارج می‌شود، فکر نکرده اید، تنها نیستید. آب سخت می‌تواند باعث تجمع مواد معدنی در پوست سر و تارهای شما شود که به مرور زمان از نفوذ رطوبت به مو جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد رشته‌های بی‌روح مو شود که بر شادابی کلی رنگ شما تأثیر می‌گذارد. حداقل سالی یکبار فیلتر حمام خود را تعویض کنید تا موهای خود را شاداب و درخشان نگه دارید.

دمای آب را در حمام خنک کنید

در حالی که ما دوش گرم و بخار را دوست داریم (به هر حال خستگی آدم را در می­کند)، رشته‌های موی ما آنقدرها هم مشتاق آب بسیار داغ نیستند. در واقع گرمای حاصل از حمام شما می‌تواند باعث باز شدن کوتیکول مو شود که باعث می‌شود رنگ از تار مو خارج شود. با این حال، اگر فکر دوش آب سرد تقریباً غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد (برای ما که چنین است)، استرس نداشته باشید – حتی یک شستشوی سریع آب خنک نیز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

7 کار برای مراقبت از از انواع رنگ مو!

شامپو و نرم کننده مخصوص رنگ را جدی بگیرید!

قانون شماره 1 حفظ انواع رنگ مو این است که پس از خروج از سالن، از محصولات موی مخصوص رنگ استفاده کنید. اگر موهای رنگ‌ شده دارید، مهم است که از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای مبارزه با محو شدن رنگ و همچنین حفظ سلامت و براق بودن موهایتان طراحی شده‌اند.

همچنین مهم است که به دنبال محصولاتی باشید که سولفات‌ها و پارابن‌ها را نادیده می‌گیرند، زیرا آنها می‌توانند در از بین بردن رنگ و روغن‌های طبیعی مو مقصر باشند. در حالی که سولفات‌ها به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی قوی خود یک ماده مراقبت از مو هستند، اما برای انواع موهای رنگ شده خصوصا ( رنگ مو فانتزی) بسیار خشن هستند و باعث می‌شوند که رنگ سریعتر از بین برود.

علاوه بر این موارد؛ بسیار مهم است که هنگام استفاده از شامپو و نرم کننده مراقبت بیشتری داشته باشید. شما باید شامپو را روی پوست سر خود متمرکز کنید (جایی که بیشترین تجمع ایجاد می‌شود) و آن را به خوبی ماساژ دهید تا چربی اضافی از بین برود. سعی کنید تا در ساقه و انتهای مو از زدن شامپو اجتناب کنید؛ زیرا می‌تواند باعث خشکی بیش از حد شود! پیشنهاد ما این است که پس از استفاده از نرم کننده، یک شانه دندانی پهن را روی موهای خود بمالید تا رطوبت به طور یکنواخت در میان تارهای مویتان پخش شود.

از موها در برابر آسیب گرما محافظت کنید

وقتی موهای شما تازه رنگ شده اند، حالت دادن مداوم به آن‌ها می‌تواند وسوسه انگیز باشد (چه کسی نمی‌خواهد موهای جدید خود را با فرهای براق یا فرهای حجیم نشان دهد؟). با این حال باید بدانید که موهای رنگ شده شکننده تر هستند؛  زیرا آسیب‌های فیزیکی بیشتری را متحمل می‌شوند که می‌تواند آنها را ضعیف و شکسته کند. بنابراین نیازی نیست از بالاترین درجه حرارت بر روی ابزار داغ خود استفاده کنید تا به نتیجه نهایی مورد نظر خود برسید.  یکی دیگر از توصیه‌های ما این است که «همیشه، همیشه قبل از هر نوع حالت دادن به گرما از یک محافظ حرارتی استفاده کنید».

به عنوان یک پیشنهاد عالی، از روغن آرگان اصل استفاده کنید، زیرا که درخششی شبیه شیشه به موها می‌بخشد.

درست غذا بخورید

زیبایی از درون شروع می‌شود، بنابراین موهای خود را از داخل تغذیه کنید. رژیم غذایی سرشار از ماهی­های چرب مانند سالمون و ساردین، موهای شما را با اسیدهای چرب امگا 3 تغذیه کرده و آن را درخشان و قوی می‌کند. همچنین مقداری گردو نیز به بشقاب میان وعده­تان اضافه کنید تا به مبارزه با خشکی و شکننده شدن موهایتان کمک کنید.

رنگ موی خوب بخرید!

هرچند که بعضی از افراد تنها از رنگ مو خارجی استفاده می­کنند اما رنگ مو ایرانی نیز توانسته محبوبیت زیادی را در بین خانم­های ایرانی داشته باشد. بنابراین انواع رنگ مو، چه ایرانی یا خارجی نمی­تواند تاثیر زیادی در ماندگاری داشته باشند اما باید تمام سعیتان را در انتخاب بهترین برند داشته باشید!

در آخر؛ چرا رنگ مو را دوست داریم؟

چند سال پیش، کایلی جنر (مدل آمریکایی) در وب سایت خود در مورد رنگ کردن موهایش نوشت! او گفت که : ”  رنگ مو جدید باعث می‌شود احساس کنم یک فرد جدید هستم. من عاشق احساس متفاوت بودن هستم و دوست دارم خانه را ترک کنم و بدانم که هیچ کس تا به حال مرا اینطور ندیده است. بازگشت به سبک‌هایی که قبلا می‌پوشیدم برایم سخت است. من دیگر موهای کوتاه و مشکی معمولی‌ام را دوست ندارم. این نگاه به من احساس می‌کند که دارم به گذشته برمی‌گردم!” در واقع انواع رنگ مو جدیدی که انتخاب می­کنیم؛ بر روحیه ما تأثیر خیلی زیادی خواهد داشت و به نظر می­رسد که این دلیل عمده علاقه­ی ما به رنگ مو باشد!