آموزشی, خبری

انواع پودر دکلره، تفاوت ها و روش های مصرف

انواع پودر دکلره، تفاوت ها و روش های مصرف

برای از بین بردن رنگدانه‌های مو و رسیدن به رنگ‌های متفاوت می‌توان از پودر دکلره استفاده کرد. تمایل بسیاری از خانم‌ها به داشتن مو‌های با رنگ‌های روشن موجب شد تا پودر‌های دکلره با هدف از بین بردن رنگدانه‌های مو به کار برده می‌شوند. با این کار می‌توان رنگ دلخواه را بر روی پایه ایجاد شده توسط این ماده شیمیایی را به وجود آورد.

شما میتوانید انواع پودر دکلره را در سایت گالری لیلاک مشاهده و ثبت سفارش کنید

فرایند دکلره مو

موی انسان از رنگدانه‌های متفاوت تشکیل شده است. هر مو بر پایه سه رنگ قرمز، آبی و زرد است که همین مورد باعث ایجاد طیف رنگی مو در انسان‌های مختلف می‌شود. افرادی که پایه مو‌های آن‌ها قرمز باشد، دارای مو‌های قهوه‌ای هستند و هرگاه پایه مو آبی باشد، مو‌ها مشکی و در صورتی که رنگ زرد در رنگدانه‌ها غالب باشد، مو‌ها بلوند دیده می‌شوند.

این پودر با نفوذ به عمق مو‌ها موجب بیرون کشیدن پیگمنت‌ها از سر شده و مو‌ها را برای دریافت رنگ جدید آماده می‌کند. ممکن است در بار اول که مو‌های خود را دکلره می‌کنید، بافت و ظاهر آن نیز تغییر پیدا کند. دکلره کردن فرایندی است که با استفاده از پودر شیمیایی دکلره و مایع اکسیدان، موجب خارج شدن پیگمنت‌های مو شده و بدین ترتیب مو‌ها روشن‌تر می‌شوند.

انواع پودر دکلره مو و تفاوت آن ها

پودر دکلره بسته به رنگ آن در انواع مختلفی تولید و در بازار لوازم آرایشی به فروش می‌رسد. هر یک از آن‌ها برای نوع خاصی از مو‌ها به کار برده می‌شوند. انواع آن عبارت‌اند از:

پودر دکلره آبی

این پودر قوی‌ترین نوع بی‌رنگ‌کننده مو است که مقدار زیادی آمونیاک در ترکیبات آن وجود دارد و با کمک آن می‌توان تمام مو‌ها را به صورت کامل و یکنواخت سفید کرد. برای انجام این کار نیاز است تا پودر با مقداری اکسیدان ترکیب شود. در این حالت ترکیب شیمایی ایجاد شده و تأثیر خود را بر روی مو‌ها خواهد گذاشت.

انواع پودر دکلره، تفاوت ها و روش های مصرف

پودر دکلره سفید

میزان آمونیاک پودر سفید نسبت به نوع قبلی کمتر است. در نتیجه میزان آسیب‌پذیری مو‌ها با استفاده از این پودر کمتر خواهد بود. در صورتی که تار مو‌های شما نازک و ضعیف هستند و از سوختن آن‌ها هنگام دکلره کردن نگران هستید، می‌توانید از نوع سفید آن استفاده کنید.

پودر دکلره بنفش

با توجه به اینکه دکلره کردن می‌تواند به مو‌ها آسیب بزند و آن‌ها را دچار سوختگی کند، استفاده از یک پودر دکلره بدون آمونیاک که کاملاً بی‌خطر است موجب محافظت مو‌ها خواهد شد. پودر بنفش به صورت کاملاً گیاهی در بازار عرضه می‌شود. قدرت آن به نحوی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مو‌ها را بی‌رنگ می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد این پودر بدون آسیب، جلوگیری از نارنجی و هویجی شدن مو‌ها است علاوه بر این، تأثیر به‌سزایی در بی‌رنگ کردن مو‌های ضخیم و تیره دارد.

پودر دکلره خاکستری

یکی دیگر از انواع پودر دکلره بدون آسیب، نوع خاکستری آن است که بدون استفاده از مواد آلی و شیمیایی از کربن تشکیل شده است. میزان سرعت آن در از بین بردن پیگمنت‌های مو نسبت به سایر انواع، بیشتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به جلوگیری از سوزش پوست سر نیز اشاره کرد.

اگر بخواهیم تفاوت بین انواع پودرهای دکلره را بیان کنیم باید گفت اگر موهای نازک و ضعیفی دارید که علاوه بر نازکی دچار ریزش هستند بهتر است از دو نوع خاکستری و بنفش استفاده کنید تا ضمن عملکرد سریعی که دارند از وارد شدن آسیب به موهای شما جلوگیری کنند.

اگر موهای خیلی تیره‌ای دارید، استفاده از پودر آبی توصیه می‌شود. دقت داشته باشید هرچند قیمت پودر دکلره پیمانه‌ای یا فله‌ای ارزان‌تر هستند اما به دلیل ناشناخته بودن برند، بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید. از طرفی بالا بودن قیمت پودر خارجی نمی‌تواند تعیین کننده مرغوبیت آن‌ها باشد. در بین انواع پودرها، پودر دکلره ایتالیایی طرفداران بیشتری دارد.

انواع پودر دکلره، تفاوت ها و روش های مصرف

روش استفاده از پودر دکلره

با توجه به رنگدانه‌های موجود در موها، می‌توان رنگ مو را به 10 درجه از روشن‌ترین تا تیره‌ترین آن تقسیم‌بندی کرد. این درجه‌بندی از بلوند سفید تا مشکی در نظر گرفته می‌شود. از طرفی باید متناسب با نوع رنگ انتخاب شده، پایه مو را با انجام دکلره به حد نصاب رساند تا بتوان تغییرات دلخواه را بر روی موها ایجاد کرد. در صورتی که موها روشن باشند نیازی نیست با استفاده از این پودر شیمیایی، پیگمنت‌های آن را از بین ببرید. در هنگام خرید پودر دکلره دقت داشته باشید که آن را با توجه به زمینه طبیعی موهای خود خریداری کنید.

دکلره کردن شامل استفاده از پودر و اکسیدان مناسب است تا ترکیب شیمیایی مورد نظر ایجاد شود. پس از انجام این کار، موها به پایه‌های مختلفی می‌رسند. برای اینکه بدانید کدام پایه برای چه مویی مناسب است باید گفت هر چه موها، تیره غیر از مشکی یعنی قرمز و قهوه‌ای باشند، پایه دکلره 1 تا 4 لازم است و هر چه موها روشن‌تر باشد نیاز است تا پایه دکلره مو را به 5 تا 7 برسانید. با توجه به اینکه استفاده از رنگ‌های فانتزی، بلوند، سفید و پلاتینی توسط بانوان افزایش پیدا کرده است، مناسب‌ترین درجه پایه برای آن‌ها، درجه 8 است.

پایه‌های دکلره مو شامل درجات زیر هستند:

  • پایه 1: قرمز
  • پایه 2: قرمز نارنجی
  • پایه 3: نارنجی قرمز
  • پایه 4: نارنجی
  • پایه 5: نارنجی زرد
  • پایه 6: زرد نارنجی
  • پایه 7: زرد
  • پایه 8: زرد روشن
  • پایه 9: زرد خیلی روشن
  • پایه 10 به بالا: سفید یا پلاتینه

کلام پایانی

پودر دکلره با هدف از بین بردن پیگمنت‌های مو و روشن کردن آن‌ها به منظور ایجاد تغییر در ظاهر موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر در انواع و رنگ‌ها مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. در هنگام خرید باید آن را بر اساس جنس مو‌ها، قیمت، میزان درجه روشنی یا پایه مدنظر و عوامل دیگر انتخاب کنید. دقت داشته باشید در صورتی که مو‌های آسیب‌پذیر و شکننده دارید توصیه می‌شود از انجام آن صرف نظر کنید یا از پودر‌های بدون آمونیاک و گیاهی استفاده کنید. جهت تهیه پودره دکلره می‌توانید به فروشگاه لیلاک گالری مراجعه نمایید و از انواع نمونه‌های ایرانی و خارجی بهره‌مند شوید.

در این حالت شما می‌توانید با وجود مو‌های بی‌رنگ آن‌ها را به رنگ روشن دلخواه خود در‌آورید. در واقع پودر دکلره خوب از مواد پراکسید تشکیل شده که این باعث می‌شود موها با ایجاد پایه لازم و سفید شدن آماده پذیرش دریافت تغییر جدید شوند.

ریشه‌های مو با توجه به اینکه به سر نزدیک‌تر هستند، از سایر بخش‌های آن گرم‌تر هستند، ماده دکلره نیز موجب ایجاد گرما می‌شود و به همین علت است که ریشه‌های مو از سایر قسمت‌ها روشن‌تر می‌شوند. در نتیجه بهتر است برای ریشه مو‌ها فرمولاسیون ضعیف‌تری برای از بین بردن رنگدانه‌ها به کار رود.

دیدگاهی در مورد “انواع پودر دکلره، تفاوت ها و روش های مصرف

  1. هیوا گفت:

    ممنون از توضیحات خوبتون

  2. شیما حیدری گفت:

    ممنون از توضیحات عالی????

  3. شادی گفت:

    بسیار مفید بود متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *