آموزشی, خبری

انواع پایه‌های رنگ مو

انواع پایه‌های رنگ مو

احتمالا شما هم بارها این تصمیم را گرفته‌اید که رنگ موهای خود را تغییر دهید و آن را روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ طبیعی خود در آورید. همانطورکه می‌دانید رنگ مو یکی از موارد بسیار تاثیرگذار بر چهره اشخاص است و انتخاب صحیح آن می‌تواند باعث جوان‌تر و شاداب‎تر دیده شدن شما شود. به همین دلیل انتخاب از میان‌ رنگ‌های مو موجود کار سخت و دشواری است. برای انتخاب دقیق در این مواقع از جدول کد رنگ استفاده می‌شود. بر روی این جدول کدهای مختلفی وجود دارد که هر یک نشان از پایه رنگ‌های مختلفی است، خواندن این کدها برای کسانی که دانش کافی در این زمینه ندارند غیر ممکن است.

ما در این مقاله بر آن شدیم اطلاعات دقیق و جامعی درباره انواع پایه‌های رنگ مو و خرید آن در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم جز علاقمندان به این حوزه هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

توضیحاتی درباره انواع پایه‌های رنگ مو

در جدول‌ رنگ‌های مناسب مو، 10 پایه رنگ وجود دارد که از 1 تا 10 کنار هم آمده‌اند. هریک از این اعداد، عمق رنگ‌های مختلفی به نمایش می‌گذارند. در ادامه توضیحات کاملی درباره هر پایه رنگ در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پایه‌های 1 و 2

این پایه‌ها به ترتیب به مشکی یا سیاه پر کلاغی و قهوه‌ای تیره یا سوخته معروف هستند. این پایه از رنگ مو بیشترین پیگمنت را در ساقه مو شامل می‌شود. معمولا افرادی با موهای تیره طبیعی دارای این پایه رنگ هستند. معمولا تفاوت چندانی بین این دو پایه رنگ مشاهده نمی‌شود؛ اما اگر با دقت به این دو نگاه کنید و دانش کافی در این زمینه داشته باشید متوجه تفاوت آن‌ها می‌شوید.

انواع پایه‌های رنگ مو

 

پایه 3

این پایه رنگ به قهوه‌ای متوسط معروف است و دارای پیگمنت‌های کمتری نسبت به دو پایه قبل است. بیشتر افرادی که در گذر زمان موهایشان سفید شده برای رنگ کردن مو و طبیعی‌تر دیده شدن چهره‌شان از این پایه رنگ استفاده می‌کنند. این افراد باور دارند که استفاده از پایه‌های 1 یا 2 برای مثال N2 به مرور زمان قرمز می‌شود ولی پایه 3 این مشکلات را ندارد. پیشنهادی که می‌توانیم به این گروه از افراد داشته باشیم استفاده از رنگ دودی پایه 3 و 4 است که علاوه بر زیبایی و طبیعی دیده شدن، مشکلات قرمز شدن را نداشته باشد.

پایه 4

این پایه رنگ مو با قهوه‌ای روشن شناخته می‌شود، این رنگ مو دارای پیگمنت‌های کمتری در ساقه مو بوده و برای افرادی مناسب است که به دنبال رنگ قهوه‌ای روشن هستند. معمولا پایه‌های رنگی 1 تا 4 به عنوان رنگ‌های تیره معروف هستند و در ظاهر تفاوت چندان واضحی باهم ندارند.

پایه 5

قهوه‌ای خیلی روشن یا پایه 5 دارای رنگ دانه‌های بسیار کمی نسبت به چهار پایه قبلی معرفی شده است. در این پایه روشنی موها به طور واضح مشخص می‌شود. معمولا رنگ‌ خرمایی در این تناژ رنگی قرار می‎گیرد. اگر بخواهیم اطلاعاتی درباره پایه دکلره 5 در اختیارتان قرار دهیم می‌توانیم اشاره کنیم که پایه 5 به قرمز بد رنگ نیز معروف شده است. این پایه دکلره هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند و برای رسیدن به پابه موردنظر باید زمان دکلره را تا حدودی افزایش دهید.

پایه 6

این پایه رنگ با نام بلوند تیره شناخته می‌شود. این رنگ برای افرادی مناسب است که خواهان رنگ طبیعی و تیره هستند و می‌خواهند سفیدی موهای خود را پوشش دهند. پایه 6 دکلره دارای رنگ نارنجی و مسی است که می‌تواند پایه مناسبی برای رنگ‌های زیتونی، دودی، خاکستری و غیره باشد. شما می‌توانید برای حذف قرمزی موجود در مو از پودر دکلره و اکسیدان برای مدت زمان نسبتا طولانی‌تری استفاده کنید.

انواع پایه‌های رنگ مو

پایه 7

این پایه با نام بلوند متوسط شناخته می‌شود و همانطورکه از نامش مشخص است، تناژ متوسطی دارد که نه تیره است نه روشن. اگر شما زیاد آرایش نمی‌کنید و می‌خواهید چهره‌ای شاداب و گرم داشته باشید این پایه رنگ مناسب شما است.

پایه 7 معمولا متعارف‌ترین رنگ مو بوده که خانم‌های بسیاری را در هر رده سنی به سمت خود جذب می‌کند. دکلره پایه 7 نیز رنگ نارنجی به خود می‌گیرد که پایه مناسبی برای رنگ‌های دودی، استخوانی و رنگ‌های ترکیبی است.

پایه 8

این پایه رنگ مو به بلوند روشن معروف بوده و چهره شما را بسیار طبیعی و جذاب‌تر نشان می‌دهد. بسیاری از افراد با این پایه از رنگ به دنبال پوشاندن و مخفی کردن موهای سفید خود هستند که برای این کارمی‌توانند از اکسیدان شماره 1 استفاده کنند.

پایه 8 دکلره دارای رنگ زرد مایل به نارنجی بوده که برای پایه رنگ‌های طلایی با تناژ زرد، یاسی، صورتی، دودی و خاکستری مناسب است. در هنگام استفاده از این پایه دکلره باید محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید تا آسیبی به ساقه موهای شما وارد نشود.

پایه 9

این پایه به بلوند خیلی روشن معروف است و دارای پیگمنت‌های بسیار کمی است. به دلیل اینکه تعداد رنگ دانه‌های کمی در این تناژ رنگی وجود دارد معمولا از اکسیدان‌های ضعیفی برای ترکیب آن‌ها استفاده می‌شود. این پایه به خودی خود نمی‌تواند سفیدی موهای شما را پوشش دهد به همین علت باید از رنگ‌هایی با پایه‌های دیگر در ترکیب آن‌ها استفاده کرد. پایه 9 دکلره یکی از پایه‌هایی است که در سال‌های اخیر بانوان ایرانی بسیاری را به خود جذب کرده است. برای رساندن موهای خود به این پایه باید توجه داشته باشید که با احتیاط و به آرامی این عملیات را انجام دهید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود.

پایه 10

این پایه به بلوند بسیار روشن یا پلاتینه معروف است و کمترین میزان زردی را در خود دارد. بهتر است برای رساندن رنگ موهای خود به این پایه ابتدا به پایه 9 دکلره برده و سپس با شامپو ضد زردی به رنگ مو دلخواه خود دست یابید.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح و بررسی پایه‌های رنگ مو پرداختیم و تفاوت آن‌ها را مشخص کردیم. شما می‌توانید با داشتن این اطلاعات به رنگ مو دلخواه خود برسید. البته به این نکته توجه داشته باشید که خرید رنگ مو با کیفیت می‌تواند شما را راحت‌تر به هدف اصلیتان برساند. برای این منظور می‌توانید برای خرید رنگ مو به فروشگاه لیلاک مراجعه کنید. این مجموعه فراهم کننده بهترین و معتبرترین محصولات آرایشی و آرایشگاهی است. شما می‌توانید با خیالی آسوده محصولاتی معتبر از لیلاک گالری تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *