آموزشی, خبری

شامپو و ماسک مو بدون سولفات گالری لیلاک

شامپو و ماسک مو بدون سولفات

چرا از ماسک مو و شامپو بدون سولفات بعد از کراتین، بوتاکس یا پروتئین تراپی استفاده کنیم؟

از آنجایی که کراتینه درمانی، بوتاکس یا پروتئین تراپی، فرایندی پرهزینه و زمان بر است، باید با انتخاب شامپو و ماسک موی مناسب، اقدامات بهتری را برای مراقبت از مو‌های خود انجام دهید. برای حفظ نرمی مو‌های صاف شده با این روش‌ها، باید از شامپو‌ها و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که بدون سولفات و کلرید سدیم فرموله شده‌اند. قبل از خرید هر محصول مراقبتی مو، برچسب آن را بررسی کرده تا مطمئن شوید که محصول با مو‌های شما سازگار است. اما ماسک مو بدون سولفات چیست؟

تا انتهای متن را مطالعه کنید تا با شامپو بدون سولفات و محصولات مناسب مو‌های کراتینه آشنا شوید.

شامپو و ماسک مو بدون سولفات چیست؟

از سولفات‌ها به‌عنوان پاک‌کننده‌های قدرتمند در فرمول‌های شامپوی مو استفاده می‌کنند تا توانایی کف کردن بهتر را فراهم کرده و چربی و کثیفی را از مو‌های شما پاک کنند. سولفات، نمکی است که هنگام واکنش اسید سولفوریک با سایر مواد شیمیایی تشکیل می‌شود. با این حال، می‌توانند روغن‌های طبیعی مو را از بین برده و مو‌های شما را مستعد موخوره کنند.

اگرچه انواع مختلفی از سولفات‌ها در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) دو ماده رایج در صنعت مراقبت از مو هستند. البته این ترکیبات از منابع گیاهی مانند روغن نخل و نارگیل و نفت به دست می‌آیند. در واقع محصولاتی مانند شامپو بدون سولفات و ماسک فری سولفات، بدون ماهیت تهاجمی این مواد فرموله شده‌اند. در نهایت نیز به پوست سر و مو‌های شما اجازه داده تا رطوبت ضروری مورد نیاز برای حفظ ظاهر و سلامت خود را حفظ کنند.

چرا بعد از درمان‌های کراتینه یا بوتاکس باید از شامپو‌های حاوی سولفات خودداری کرد؟

به طور کلی، شامپو‌های مبتنی بر سولفات برای مو‌های تحت درمان‌های شیمیایی مانند کراتینه، بوتاکس یا پروتئین تراپی توصیه نمی‌شوند. در واقع این نوع ماسک موها و شامپو‌ها، پروتئین‌ها را از کوتیکول، جدا کرده و باعث خشن شدن و خشکی ظاهر مو می‌شوند.

از این رو بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باورند که سولفات‌های قوی مانند سدیم لورت سولفات می‌تواند به طور قابل‌توجهی طول عمر درمان کراتینه یا پروتئینه را کاهش دهد و منجر به موخوره شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از شامپو و ماسک مناسب کراتین برای مو‌های خود استفاده کنید.

چرا باید هنگام شستن مو‌ها بعد از کراتینه و پروتئینه احتیاط کرد؟

پس از اتمام مراحل درمانی کراتین کردن، پروتئین تراپی یا بوتاکس مو‌ها، انتخاب ماسک مو و شامپوی مناسب ضروری است؛ در غیر این صورت، نتایج این روش‌ها، می‌توانند توسط مواد شیمیایی خاصی مانند سولفات‌ها، خنثی شوند. از طرفی، بیشتر نگرانی‌های مراقبت مو با از دست دادن رطوبت کوتیکول مو‌ها شروع شده که منجر به خشکی و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

در واقع همان‌طور که اشاره کردیم؛ شامپو و ماسک مو بدون سولفات و فاقد کلرید سدیم، بهترین انتخاب برای این منظور خواهد بود. در نهایت این محصولات مانند ماسک مناسب کراتین، به طولانی شدن زمان ماندگاری کراتینه کمک کرده و مو‌های شما را درخشان و شاداب نگه می‌دارند.

شامپو و ماسک مو بدون سولفات

مزایای استفاده از شامپو بدون سولفات چیست؟

یکی از محصولات مراقبت از مو که در سال‌های اخیر نیز بسیار محبوب شده، شامپوی فاقد سولفات است؛ طبق آمار‌های منتشر شده، می‌توان گفت، امروزه مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای شامپو‌های طبیعی را انتخاب می‌کنند.

در ادامه مزایای استفاده از این شامپو‌ها را برای مو‌های کراتینه، بوتاکس و پروتئینه بیان می‌کنیم.

  • کثیفی و چربی اضافی مو‌ها را بدون آسیب به سد رطوبتی محافظ پوست، از بین می‌برند.
  • به کاهش شکستگی و ریزش مو‌ها کمک می‌کنند.
  • این شامپوها ، رنگ مو را برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند.
  • به پروتئین موجود در مو‌ها آسیب نمی‌زنند.
  • از مو‌های شما در برابر پیری زودرس محافظت کرده و از سفیدشدن آن‌ها می‌کاهند.
  • مو‌ها را نرم کرده و حالت دادن به آن‌ها را آسان می‌کنند.
  • پروتئین کراتین، ویتامین E و روغن‌های طبیعی موجود در شامپو‌های فاقد سولفات به حفظ لطافت و نرمی مو‌ها کمک می‌کنند.

 

مزایای استفاده از ماسک مو بدون سولفات چیست؟

به طور کلی، محصولات بدون سولفات برای افرادی که مو‌های خشک، آسیب‌دیده، رنگ شده یا پوست سر حساس دارند، توصیه می‌شود. از طرفی به ماندگاری بیشتر درمان‌های بوتاکس مو، پروتئین تراپی و کراتینه نیز کمک می‌کنند. برخی از مزایای ماسک فری سولفات عبارت‌اند از:

  • هر زمان که از این محصولات استفاده می‌کنید، بار متعادلی روی مو‌های شما بر جای گذاشته که به ماندگاری درمان‌های کراتینه در آن‌ها کمک کرده و شانه کردن را راحت‌تر می‌کنند.
  • برای تغذیه مو‌های آسیب دیده و بازسازی و ترمیم آن‌ها مؤثر هستند.
  • به تثبیت رنگ مو و درمان‌های پروتئینه و کراتینه کمک می‌کنند.
  • ماسک فری سولفات، انعطاف‌پذیری مو‌ها را افزایش داده، همچنین لطافت و درخشندگی در آن‌ها ایجاد می‌کند.
  • ماسک مو بدون سولفات با رفع خشکی مو و توقف موخوره، از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند.
  • ترکیبات مغذی و عصاره‌های طبیعی موجود در ماسک‌های فاقد سولفات به رشد بیشتر مو‌ها و پرپشت شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • با حفظ رطوبت مو‌ها و آبرسانی بیشتر، باعث درخشندگی و براق‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.
  • ماسک‌های مو فاقد سولفات، به طولانی‌تر و مؤثرتر شدن درمان‌های مو کمک کرده، و بهترین نتایج را برای شما به همراه دارند.
  • این نوع ماسک‌ها از طریق ریشه‌های مو جذب شده و باعث افزایش جذب فولیکول‌های مو، شادابی و طراوت آن‌ها بعد از پروتئین تراپی و کراتینه می‌شوند.
  • این محصولات از مو‌ها در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کنند.

شامپو و ماسک مو بدون سولفات

سخن آخر

در سال‌های اخیر، درمان‌های کراتینه، بوتاکس یا پروتئین تراپی به‌عنوان راهی برای دستیابی به مو‌های صاف و براق در بین زنان بسیار محبوب و پرطرف‌دار شده‌اند. با این حال، یکی از چالش‌های این افراد، یافتن شامپوی مناسب برای شستشوی مو‌ها بعد از این روش‌ها است. در واقع بسیاری از شامپو‌ها می‌توانند تأثیر کراتینه یا بوتاکس مو را از بین ببرند و مو‌های شما را خشک و وز کنند.

از این رو، اگر می‌خواهید مو‌های صاف شده شما، براق و زیبا بماند، بهتر است از شامپو و ماسک مو بدون سولفات استفاده کنید. برای خرید این محصولات نیز می‌توانید به سایت فروشگاه لیلاک، عرضه‌کننده معتبر‌ترین برند‌های لوازم و مواد آرایشگاهی مراجعه کنید. آیا شما تا به حال از این روش برای مو‌های خود استفاده کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *