آموزشی, خبری

پلکس یا اولاپلکس چیست؟

پلکس یا اولاپلکس چیست؟

اگر تا به حال با مو‌های آسیب‌دیده و شکننده خود مشکل داشته‌اید و تلاشی برای درمان آن کرده باشید؛ به احتمال زیاد نام اولاپلکس را شنیده‌اید. برند محبوب مراقبت از مو و یکی از اصلی‌ترین محصولات مورداستفاده بسیاری از افراد مشهور در دنیا که البته دلایل بسیاری نیز برای این موضوع وجود دارد. استفاده از این محصول آسان بوده و برای درمان مو‌هایی که بر اثر دکلره یا رنگ مو آسیب زیادی دیده‌اند، مؤثر است. اما پلکس یا اولاپلکس چیست؟ انواع آن کدام است؟

با ما همراه باشید تا در این مقاله در مورد محصولات Olaplex و پلکس تراپی برای شما مطالبی را بیان کنیم.

اولاپلکس چیست؟

در ابتدا این سؤال مطرح می‌شود که پلکس یا اولاپلکس چیست؟ در پاسخ باید گفت که یک روش درمانی مؤثر برای مو‌های آسیب‌دیده و شکننده است، همچنین مو‌هایی که دائما رنگ و دکلره را تجربه می‌کنند. در واقع Olaplex اولین‌بار در آمریکا و توسط دکتر کریگ هوگر (دکترای شیمی) و دکتر اریک بریسلی (دکترای متالورژی) تولید شد.

در تولید این محصول به هیچ عنوان از ترکیباتی مانند سولفات، آلدئید، سیلیکون، فتالات، DEA و روغن استفاده نشده است. به همین دلیل، اولاپلکس تراپی از روش‌های پرطرف‌دار برای کمک به مو‌هایی است که بر اثر مواد دکلره یا براشینگ، دچار شکستگی شده‌اند. این درمان علاوه بر ترمیم شکنندگی‌های سطح مو به آن نرمی، درخشندگی و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. از طرفی، برای تقویت، محافظت و جلوگیری از شکستن مو نیز استفاده می‌شود.

پلکس یا اولاپلکس چیست؟

کاربرد اصلی و مهم پلکس چیست؟

برخلاف پوست، مو‌ها توانایی بازسازی خود را ندارند. به این معنی که مطمئنا به مرور زمان خراب می‌شوند. از این رو، هر بار که مو‌های خود را رنگ یا دکلره می‌کنید؛ مهم است که از درمان‌های پلکس تراپی و محصولات آن استفاده کنید. به طوری که آسیب‌دیدگی، شکستگی، شکنندگی و خشکی مو را کاهش دهد.

اگرچه می‌توان آن‌ها را با محصولات مختلف ترکیب کرد و قبل، در طول و بعد از درمان‌های مختلف استفاده کرد، اما شناخته‌شده‌ترین کاربرد آن‌ها در رنگ‌کردن مو است. با پلکس تراپی، روشن‌شدن شدید مو، بدون آسیب و شکستگی امکان‌پذیر است. به همین دلیل است که بسیاری از آرایشگران از این محصولات در سالن‌های خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان خود نه‌تنها از رنگ، بلکه از حفظ مو‌های سالم، براق و نرم پس از رنگ‌کردن، رضایت کامل دارند.

 

انواع اولاپلکس کدام است؟

از مزایای مهم محصولات پلکس می‌توان به محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از ترموفیلینگ و رنگ‌کردن، همچنین تضمین سلامت مو اشاره کرد. اگر مو‌های خشک و آسیب‌دیده دارید، چندین راه مؤثر برای بازگرداندن شادابی، خاصیت ارتجاعی و درخشندگی آن وجود دارد. زمان آن رسیده است که یک درمان مناسب برای احیای مو را امتحان کنید. به طور کلی 5 نوع از محصولات پرطرفدار اولاپلکس را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

اولاپلکس شماره یک: تقویت‌کننده قوی پیوند

این نوع پلکس به‌صورت مایع بوده و از قدرت بالایی نیز برخوردار است. معمولا از این محصول در سالن‌های زیبایی و با ترکیب دکلره، رنگ مو و تونر استفاده می‌کنند. آب، نگهدارنده و آمینو پروپیل دی گلیکول دی مالوات از ترکیبات اصلی این نوع اولاپلکس هستند.

هدف از اولاپلکس شماره یک، حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی آن در زمان دکلره است؛ همچنین ایجاد پیوند‌های سولفیدی به تقویت مو‌ها کمک می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این روش پلکس تراپی فقط باید توسط افراد متخصص و در سالن‌های آرایشی انجام شود.

اولاپلکس شماره دو: کامل‌کننده پیوند

از این شماره برای اولاپلکس تراپی مو‌ها استفاده می‌کنند. در واقع با این روش مو‌های تقویت نشده با محصول شماره یک، احیا می‌شود. از طرفی با تکمیل‌کردن پیوند مو‌ها، به آن‌ها ظاهری صاف و شلاقی خواهد داد، ولی نرم‌کننده مو‌ها نیست.

این نوع اولاپلکس، پس از شستن دکلره و رنگ، بر روی مو‌های نم‌دار ماساژ داده می‌شود. البته باید بعد از پلکس شماره یک استفاده شده و سپس شسته شود.

اولاپلکس شماره سه: بهبود‌دهنده مو

این محصول بیشتر برای اولاپلکس تراپی در خانه استفاده شده و شبیه ماسک، برای ترمیم و احیای مو‌ها به کار می‌رود. پلکس شماره سه، مهارت خاصی نیاز نداشته و می‌توانید تا 3 بار در هفته آن را بر روی مو‌های خود ماساژ دهید.

برای این منظور ابتدا با یک شامپوی مناسب مو‌های خود را شستشو دهید؛ سپس مواد اولاپلکس را بر روی مو‌های نم‌دار ماساژ داده و برای مدت‌زمان معینی درون کلاه استراحت دهید. در نهایت مو‌ها را شسته و به‌خوبی خشک کنید تا از نتیجه به‌دست‌آمده شگفت‌زده شوید.

اولاپلکس شماره چهار: شامپو تثبیت‌کننده پیوند مو

این شماره در واقع یک شامپوی نگهدارنده مو با غلظت در حدود 10 درصد است. این محصول اولاپلکس، بدون سولفات بوده و آمینواسیدهای مغذی بسیاری نیز برای مو‌ها دارد. البته نتیجه کار در این روش مانند اولاپلکس تراپی نخواهد بود؛ اما با اتصال دوباره پیوند بافت شکسته شده مو‌ها، به حفظ رطوبتشان کمک کرده و از آسیب بیشتر نیز جلوگیری می‌کند.

اولاپلکس شماره پنج: نرم‌کننده تثبیت پیوند مو

این شماره از محصولات اولاپلکس به‌عنوان یک نرم‌کننده عالی به کار می‌رود. از طرفی حاوی مواد مغذی آمینواسیدی برای ترمیم و تقویت مو‌ها است. همچنین ترکیبات آن فاقد سیلیکون بوده، از این رو ظاهری زیبا و لطیف به مو‌های شما می‌بخشد.

اولاپلکس شماره 5، قدرت آبرسانی خوبی داشته و مو‌های شما را در طول روز هیدراته نگه خواهد داشت. البته پیشنهاد می‌شود از محصولات شماره 4 و 5 برای تأثیرگذاری بیشتر به‌عنوان شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید. در واقع این دو پلکس مکمل‌هایی عالی برای ترمیم و احیای مو‌های آسیب‌دیده هستند.

پلکس یا اولاپلکس چیست؟

سخن پایانی

در این متن با موضوع پلکس یا اولاپلکس چیست؟ آشنا شدید؛ همان‌طور که می‌دانید، قوی‌ترین و معروف‌ترین برند پلکس در دنیا، اولاپلکس است. به طور کلی پلکس‌ها، دو کاربرد مهم برای مو‌های شما دارند؛ اول اینکه، محصولات Plex را با پودر دکلره و اکسیدان ترکیب می‌کنند تا از آسیب‌رسانی به مو‌ها جلوگیری شود، دوم اینکه از روش پلکس تراپی برای احیای مو‌های آسیب‌دیده، کشسان و شکننده استفاده می‌کنند.

به همین دلیل اگر شما هم به دنبال مو‌های خوش‌حالت و زیبا هستید، بهتر است محصولات Olaplex را امتحان کنید. البته اولاپلکس اصلی را به همراه معتبر‌ترین برند‌های لوازم و مواد آرایشگاهی، فقط از فروشگاه لیلاک با ضمانت اصلی خرید کنید. آیا شما تا به حال از پلکس تراپی برای مو‌های خود استفاده کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *