آموزشی, خبری

اتو مو مناسب کراتین

اتو مو مناسب کراتین

صاف کردن مو یکی از کارهای تخصصی زیبایی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. روش‌های مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد که یکی از آن‌ها کراتینه کردن یا کراتین تراپی است. در این روش افراد متخصص موادی حاوی پروتئین خاصی به نام کراتین را به موهای شما آغشته می‌کنند و سپس توسط اتو مو ویژه توسط حرارت باعث جذب این مواد می‌شوند. موارد بسیاری وجود دارد که باعث نتیجه‌گیری بهتر می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از تجهیزات با کیفیت و مناسب برای مثال اتو کراتین است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که اتو مخصوص موهای کراتین چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد؟ در این مقاله به توضیح کامل و دقیق این موارد می‌پردازیم. اگر شما هم جز علاقمندان به این حوزه هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اتو کراتین چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه کار تخصصی کراتین تراپی را انجام دهید باید تجهیزات کامل و ویژه این کار را داشته باشید که مهم‌ترین وسیله برای این کار اتو مو مخصوص کراتین است. در ادامه به توضیح و بررسی چند ویژگی مهم این وسیله می‌پردازیم.

1.    جنس صفحات

یکی از ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید و انتخاب به آن توجه بسیاری داشته باشید، جنس صفحات اتو است. معمولا جنس صفحات اتوهای معمولی از سرامیک تهیه می‌شود؛ اما اگر به دنبال اتویی با کیفیت‌تر و تخصصی‌تر می‌گردید، تیتانیوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این جنس سریع‌تر گرم می‌شود و برای موهای ضخیم مناسب‌ترین انتخاب است؛ در حالیکه برای موهای حساس و نازک اتو با صفحه سرامیکی ایده آل‌تر است.

2.   داشتن نمایشگر تغییر دما

برای اینکه مواد کراتیه بتواند جذب شده و بر روی موها تاثیر بگذارد باید اتوی مو به درجه 230 سیلسیوس رسیده و نوسانات دمایی نداشته باشد. به همین دلیل در این مواقع استفاده از اتویی که درجه تنظیم حرارت و همچنین نمایشگر دما داشته باشد مناسب‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اتو مو مناسب کراتین3.     صفحات شناور

برای اینکه کار شما نتیجه عالی داشته باشد، بایستی از اتوهایی با صفحات شناور استفاده کنید. صفحات شناور یعنی صفحاتی که با فشردن از یک سمت به داخل فرو رفته و حالت ارتجاعی داشته باشند. همچنین صفحاتی که کناره‌هایش صاف نباشد و حالت موربی داشته باشد، برای کراتینه کردن مناسب‌ترین انتخاب خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال خرید اتو مو مخصوص کراتین هستید باید به ویژگی‌های ذکر شده دقت کنید.

4.     تکنولوژی تولید یون

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که بعد از حمام و خشک کردن موهای خود با حوله، موهایتان وز شده و حالت ایستاده به خود بگیرد. این نشان از کم شدن یون‌های منفی بر روی موهایتان است. در این مواقع اتو کراتینی می‌تواند به شما کمک کند که تکنولوژی تولید یون منفی داشته باشد. از این طریق یون‌‌های مثبت خنثی شده و موها به حالت صافی و منظم خود باز می‌گردند.

5.     سیستم تهویه گرما

در سالن‌ها و مراکز تخصصی آرایشی ممکن است اتو مو برای چندین ساعت متوالی روشن و فعال باشد. برای اینکه آسیبی به سیستم داخلی دستگاه وارد نشود، بهتر است اتو، سیستم خنک کننده داشته باشد. البته این ویژگی علاوه بر طولانی کردن عمر دستگاه باعث سلامتی موها نیز می‌شود. به طوریکه گرمای اضافی داخل دستگاه گرفته شده و به موها وارد نمی‌شود که آسیب‌زا باشد.

6.     چرخش کابل دستگاه

برای اینکه دستگاه کاربرد بهتری داشته باشد و مشکلات برقی مانند پارگی و شکستگی سیم و کابل برای آن پیش نیاید، بایستی کابل امکان چرخش 360 درجه را داشته باشد. این ویژگی به متخصص کراتینه این امکان را می‌دهد که راحت‌تر و با حرکات آزادتر به کراتیه کردن موها بپردازد. ممکن است اتوهایی که کابل ثابتی دارند به مرور زمان و در طی استفاده‌های مکرر خراب شده و عمر طولانی نداشته باشند.

7.     طولانی بودن سیم اتو

یکی از ویژگی‌هایی که شاید در نگاه اول به چشم نیاید، طولانی بودن کابل دستگاه است. معمولا در سالن‌های زیبایی اتو کراتین با طول کابل دو متر تهیه می‌کنند تا بتوانند با آزادی عمل بیشتر و در نتیجه سرعت بالاتری کار کنند. این موضوع باعث می‌شود نتیجه کار بهتر بوده و کراتینه به درستی و دقت بیشتری انجام گیرد.

8.     وزن اتو مو

در سالن‌های زیبایی که متخصص برای مدت زمان طولانی‌تری از این دستگاه استفاده می‌کند، باید از اتویی با وزن سبک‌تر استفاده کرد. این موضوع باعث می‌شود تا دست و بازو متخصص زیبایی دیرتر خسته شده و بتواند بهتر و دقیق‌تر بر روی کراتینه کردن موهای مشتریان تمرکز کند.

تیتانیوم از سرامیک سبک‌تر است، به همین دلیل می‌توان گفت اتو دارای صفحات تیتانیوم بهتر و سبک‌تر از اتو با صفحه سرامیک است. همچنین توصیه می‌شود به حالت دست گرفتن و طراحی ارگونومیک دستگاه نیز توجه داشته باشید تا کمترین آسیب به بدن شما وارد شود.

اتو مو مناسب کراتین9.     تکنولوژی مادون قرمز

در گذشته احتمال سوختن موها در هنگام اتو کردن وجود داشت؛ اما هم اکنون به دلیل استفاده از تکنولوژی مادون قرمز گرما از داخل به بیرون جاری می‌شود و باعث حفظ سلامتی موها می‌شود. مادون قرمز اشعه‌ای سبک بوده که می‌تواند تا عمق ساقه موها نفوذ کرده و به صاف شدن و جلوگیری از وزی نیز کمک کند. علاوه بر این مورد، مادون‌ قرمز برای تولید یون منفی و همچنین رطوبت رسانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

10.   خاموش شدن خودکار

یکی دیگر از ویژگی‌های اتو مو برای کراتین را می‌توان امکان خاموش شدن به طور خودکار دانست. بعضی از دستگاه‌ها به صورت خودکار بعد از 1 ساعت خاموش می‌شوند؛ اما خاموشی بعضی از دستگاه‌ها به کارکرد یا عدم کارکرد دستگاه بستگی دارد، یعنی اگر شما برای مدت زمان نیم ساعت از دستگاه استفاده نکنید به صورت خودکار خاموش می‌شود. این ویژگی برای کار در سالن‌های زیبایی اهمیت بالایی دارد.

11.   وجود محل نگهداری

برای اینکه کار کراتیه کردن به درستی انجام گیرد باید محلی برای نگهداری دست در قسمت نوک اتو مو مخصوص کراتین وجود داشته باشد تا فرد متخصص بتواند فشار برابری به هر طرف دستگاه وارد کرده و نتیجه بهتر و زیباتری ایجاد شود.

سخن پایانی

در این مقاله با اتو مو مخصوص کراتین آشنا شدید و ویژگی‌های آن را شناختید. حال می‌توانید در هنگام خرید این ویژگی‌ها را در نظر داشته و بهترین و حرفه‌ای‌ترین دستگاه را برای خود خریداری کنید. فروشگاه لیلاک یکی از معتبرترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌هایی است که می‌توانید از آن تمامی محصولات بهداشتی و آرایشی مخصوص سالن‌های زیبایی را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و نحوه سفارش با کارشناسان مجرب مجموعه در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *